Manisa’nın Salihli ilçesindeki Tarım ve Orman Müdürlüğü, mahallelerde yetiştirilen tarımsal ürünlerin katma değer kazanarak ekonomiye ve sofralara daha fazla katkı sağlaması amacıyla eğitim çalışmalarına başladı. Programın ilk uygulaması tarihi Kemer Mahallesi’nde gerçekleştirildi.
Mahallede yaygın olarak yetiştirilen cevizin farklı şekillerde değerlendirilmesini hedefleyen çalışma kapsamında, kadın üreticilere ceviz reçeli yapımı konusunda uygulamalı eğitim verildi. Kemer Etkinlik Salonu’nda düzenlenen programa mahallede yaşayan kadınlar yoğun ilgi gösterdi.
Eğitimde katılımcılara ceviz reçeli yapımının tüm aşamaları anlatılırken, uygulamalı çalışmalarla üretim süreci de gösterildi. Böylece kadın üreticilerin hem ürün çeşitliliğini artırmaları hem de ekonomik değer oluşturabilecek yeni üretim alanları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlandı.
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, mahallelerde yetiştirilen ürünlerin farklı yöntemlerle değerlendirilerek katma değer oluşturulmasının amaçlandığını belirtti. Eğitim çalışmalarının önümüzdeki süreçte farklı mahallelerde ve farklı ürünler üzerine de devam edeceği ifade edildi.
Yürütülen çalışmalarla kırsal kalkınmanın desteklenmesi, kadın üreticilerin üretim süreçlerine daha fazla katılım sağlaması ve yerel ürünlerin ekonomik değerinin artırılması hedefleniyor.
3.SAYFA
28 Haziran 2026SPOR
28 Haziran 20263.SAYFA
28 Haziran 2026SPOR
28 Haziran 2026SPOR
28 Haziran 20263.SAYFA
28 Haziran 20263.SAYFA
28 Haziran 2026
1
MANİSA’DA MHP BİTTİ BİTİYOR
2737 kez okundu
2
ARİFE GÜNÜ KURULACAK PAZARLAR BELLİ OLDU
2379 kez okundu
3
Muhalefetten startejik oy hamlesi “İYİ Parti’ye oy verilince AK Parti vekil kaybediyor
1008 kez okundu
4
İYİ PARTİLİ ERYILMAZ’DAN GENÇLERE SEÇİM VAADİ
692 kez okundu
5
AK PARTİ VEKİL ADAYLARI SEÇMENLERİ DE SEÇMEYE BAŞLADI
610 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.