Salihli Tarım ve Orman Müdürlüğü, kiraz, erik, kayısı, badem ve şeftali üreticilerini meyve bahçelerinde ciddi zararlara yol açabilen “Fidan Dip Kurdu”na karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Yapılan açıklamada, halk arasında kök kurdu veya ağaç kök kurdu olarak da bilinen zararlının, özellikle larva döneminde ağaç köklerinde beslenerek ciddi zarar oluşturduğu belirtildi. Kök sisteminin zarar görmesiyle ağaçlarda önce sararma, ardından kuruma meydana gelebildiği ifade edildi. Yetkililer, üreticilerin bahçelerini düzenli olarak kontrol etmelerini isterken, ağaç diplerinde yabancı otların temizlenmesi, düzenli sulama ve gübreleme yapılması gibi kültürel mücadele yöntemlerinin önemine dikkat çekti. Ayrıca sabah ve akşam saatlerinde görülen ergin böceklerin toplanarak imha edilmesinin de mücadelede etkili olduğu kaydedildi.
Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, zararlının tespit edilmesi halinde vakit kaybetmeden gerekli mücadele yöntemlerinin uygulanması gerektiğini belirterek üreticilere duyarlı olmaları çağrısında bulundu.
3.SAYFA
25 Haziran 2026SPOR
25 Haziran 20263.SAYFA
25 Haziran 2026SPOR
25 Haziran 2026SPOR
25 Haziran 20263.SAYFA
25 Haziran 20263.SAYFA
25 Haziran 2026
1
MANİSA’DA MHP BİTTİ BİTİYOR
2737 kez okundu
2
ARİFE GÜNÜ KURULACAK PAZARLAR BELLİ OLDU
2379 kez okundu
3
Muhalefetten startejik oy hamlesi “İYİ Parti’ye oy verilince AK Parti vekil kaybediyor
1008 kez okundu
4
İYİ PARTİLİ ERYILMAZ’DAN GENÇLERE SEÇİM VAADİ
692 kez okundu
5
AK PARTİ VEKİL ADAYLARI SEÇMENLERİ DE SEÇMEYE BAŞLADI
610 kez okundu