Manisalıların otopark sorununun, 1 Haziran’da yürürlüğe girecek ‘Otopark Yasası’ ile giderilemeyeceğini belirten Emlak Müşavirleri Derneği Başkan Yardımcısı Özdemir, yasalarda tutarsızlıklar olduğunu savunarak, yasayı çıkartan Bakanların şehirleri görmeleri gerektiğini vurguladı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı park ve trafik sorunlarının çözümü için otoparklara yönelik olarak hazırlanan Otopark Yönetmeliği, 1 Haziran 2018’de yürürlüğe girecek. Yürürlüğe girecek olan yasanın Manisa başta olmak üzere, imara açılmamış ve halihazırda şehirleşmiş sokakları olan çok sayıda il için faydalı olamayacağını belirten Manisa Emlak Müşavirleri Derneği Başkan Yardımcısı İsa Özdemir, yasanın kendi içerisinde çelişen birçok yönü olduğunu ve şehirlere uygun olarak düzenlenmesi gerektiğini öne sürdü.
Emlak Müşavirleri Derneği Başkan Yardımcısı İsa Özdemir, “Sıklıkla dile getirdiğimiz gibi, inşaat piyasasının durumu şu anda maalesef içler acısı. Bunun üzerine bir de yeni çıkan, başta otopark yasası olmak üzere, yasalarla ilgili tutarsızlıklar ve ekonomik kriz arasında tam bir tezat mevcut” diye konuştu. Özdemir, inşaat sektöründe, faiz oranlarının yüksek olmasının, müteahhitlerin ve ev alacak kişilerin yatırım yapmaktan kaçınmasının ve inşaat müteahhitlerinin 2 yıl içerisinde çıkan birçok düzenlemeden sonra işlerini yapmakta zorlanmalarının, sektörde durgunluğun yanı sıra, düşüş yaşattığını savundu.
Son 2 yıldır inşaat sektörüyle ilgili yapılan düzenlemeleri eleştiren Özdemir, “1 Haziran 2018 itibariyle yürürlüğe ‘Otopark Yasası’ girecek. Bu yasada çok büyük tezatlıklar var” şeklinde konuştu. Otopark yasasında, şehir içinde bitişik nizamlarda otopark yapma zorunluluğunun yer aldığını belirten Özdemir, “Uygulanmaya konulacak olan yasada, cephesi de derinliği de 10’ar metre olan ve toplam alanı ise 100 metre sayılan bir arsada, bu 100 metrenin altına otopark yapılması isteniyor. Arsanın önündeki yolun ise cephesi 7 metre. Oraya otopark yapmak mümkün değil, otopark yapılsa da arabanın girmesi mümkün değil” dedi. Yasada, arsanın ve yolun cephelerinin otopark yapılmayacak kadar dar olması durumunda, ‘Yan parselle anlaşma’ maddesinin yer aldığını belirten Özdemir, yan parselle anlaşıldığında dahi sorunun çözülmeyeceğine dikkat çekti.
“BAKANLAR YA DA MÜSTEŞARLAR ŞEHİRLERİ GEZİYORLAR MI?”
“Bu otopark yasasını çıkartırken Bakanlar ya da Müsteşarlar şehirleri geziyorlar mı?” diye soran Özdemir, 1 Haziran 2018’de uygulanmaya konulması planlanan otopark yasasını çıkartanların öncelikle şehirlerin yapılaşmasını bilmeleri gerektiğinin altını çizdi. Özdemir, “Yasalar, şehirlere, ihtiyaca ve mümkün olan şartlara göre mi çıkartılıyor, yoksa para ihtiyacına göre mi çıkartılıyor, bunu sorgulamamız gerekiyor” diye konuştu. Özdemir, “Yasayı çıkartan Bakanlarımız, Müsteşarlarımız bir gelip şehrimize, sokaklarımıza baksınlar. Yasaları ona göre çıkartsınlar” dedi.
Önceden 3 daireye 1 otopark ücreti alındığını ifade eden Özdemir, “Şimdi daire başına otopark ücreti alınıyor. Bunda bir sorun yok, her daire başına bir otopark yeri ücreti alınabilir çünkü artık neredeyse her evde, en az bir araba bulunuyor. Fakat yasalar, ‘Ben parayı değil, otoparkın yapılmasını istiyorum’ diyor. Bu otoparkları yapmak da mümkün değil” dedi. Yapılan otoparklarda araçların yolda dönerek otoparklara girmelerine elverişli alanlar bulunamayacağını dile getiren Özdemir, yasalara göre, otopark yapılmadığı takdirde en yakın otoparktan yer gösterilmesi gerektiğinin belirtildiğini vurguladı. Özdemir, “Yasaların getirdiği çözümlere göre en yakın otoparktan yer göstermemizin de imkanı olmuyor, çünkü yakınlarda da otopark yok” diye konuştu.
“ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI OTOPARK YAPIMINI ÜSTLENMELİ”
Yeni imar uygulaması olan bölgelerde, 1 Haziran’da yürürlüğe konması planlanan otopark yasasının istenebileceğine söyleyen Özdemir, “Yeni imarlar bahçesi ve otopark yeri bırakılmış, yasaya uygun yapılmış olabilir. Böyle yerlerden daire başı ücret alınarak, ‘Çözümü ben buldum’ diyebilirler” dedi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın daire başına otopark ücreti alarak, otopark yapımını üstlenmesi halinde sorunların ortadan kaldırılabileceğini belirten Özdemir, “1 Haziran diye tarih verip insanları zor duruma sokmak oldukça yanlış bir tutum” şeklinde konuştu.
1 Haziran’da çıkartılması planlanan otopark yasasından dolayı birçok mimarın, yapı denetim ve inşaat firmalarının oldukça zor bir dönemde olduklarını vurgulayan Özdemir, “Belediyelerimiz de zor durumda. Çünkü projelerin 1 Haziran’a yetiştirilmesi gerekiyor. 1 Haziran’da eğer projeler onaylanmazsa, sonraki yapılacak olan inşaatlarda hem otopark ücretini fazla ödemek zorunda kalacaklar, hem de yeni düzenlemeye uymak zorunda kalacaklar ki bu da mümkün değildir. Bu durumun acilen düzeltilmesi gerekiyor” diye konuştu.
Otopark yasasının yanı sıra getirilen imar affına dikkat çeken Özdemir, “Daha önce iskan ruhsatını alamamış, pürüzlü, arsası yola taşmış olan ya da hazine arazisinin üzerine bina yapılmış olan yerlere af getirildi. Burada otopark yasasının ve imar affının birlikte olması, belirli bir kesimi zorlayıp, belirli bir kesime kolaylık getirmektir” dedi. Özdemir, Türkiye genelinde yaşanan ekonomik sorunlar karşısında devletin vatandaşa yardım etme amacıyla birçok kolaylık sağladığını belirterek, inşaat sektöründe yaşanan ekonomik krizin giderilmesi için de otopark yasasında düzenlemeler yapılarak vatandaşa kolaylık sağlanması gerektiğinin altını çizdi.
“MÜMKÜN OLMAYAN BİR ŞEYİN YAPILMASI İSTENİYOR”
Manisa’da imar uygulamasına geçilmediği için arsa maliyetlerinin yüksek olduğunu dile getiren Özdemir, “Arsa maliyetlerimizin yanında, inşaat maliyetleri de halihazırda oldukça yüksek. Bir de otopark yasasıyla düzenlemesiyle artı bir maliyet daha uygulanmış oluyor ve yapılması mümkün olmayan bir şeyin yapılması isteniyor” şeklinde konuştu. Müteahhitlerin inşaat masraflarını karşılamak adına fiyatları yüksek tutmasının doğrudan tüketiciye yansıdığına vurgu yapan Özdemir, “İmalatı yapacak olan kişiye çıkartılan zorluk, ekonominin dengelerini bozar. Özdemir, inşaat sektörünün ekonomisi adına önlem alınmadığı takdirde birçok sektörün etkilenerek, ekonominin daha büyük çapta bozulacağını savundu.
“Bizim ricamız, inşaatla ilgili yasaları çıkartan Bakanların ya da Müsteşarların, konutlarından çıkarak direkt olarak Bakanlığa gitmeyerek, şehirleri gezmeleridir” şeklinde konuşan Özdemir, yönetmeliğin, kentsel dönüşümün ada bazında gerçekleştirilmesi şeklinde değiştirilerek, otopark sorununa çözüm bulunabileceğini ifade etti. Özdemir, 1 Haziran’da çıkacak olan otopark yasasının yeni imarlarda uygulanması gerektiğine dikkat çekerek, eski, şehirleşmiş ve sokakları dar olan yerler için yasanın düzenlenmesi gerektiğini savundu.
3.SAYFA
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 20243.SAYFA
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 2024SPOR
25 Aralık 20243.SAYFA
25 Aralık 20243.SAYFA
25 Aralık 2024