Manisa’nın Yunusemre ilçesinde bulunan Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu, Yunanistan’ın Girit adası Gouves şehrindeki Gel Gouvon Meslek Lisesi ile birlikte uyguladığı ‘Eğitimsel Robot Bilime Giriş’ adlı E-Twinning projesi kapsamında canlı yayın ve E-twinningspace aracılığı ile çalışmalarını paylaştı. Proje kapsamında Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu öğrencileri tarafından tasarlanan elektronik kumanda ile yönetilen robotun bir elinde Türk bayrağı diğerinde Yunan bayrağını tutması lisede okuyan Yunan öğrenciler ve öğretmenler tarafından hayranlıkla izlendi.
Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu yürüttüğü E-Twinning projesi kapsamında öğrencilerine STEM ve robotik kodlama eğitimi veriyor. Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu, Yunanistan’ın Girit adasında bulunan Gouves şehrindeki Gel Gouvon Meslek Lisesi ile birlikte uygulanan Introduction to Educational Robotics (Eğitimsel Robot Bilime Giriş) adlı proje kapsamında canlı yayın ve E-twinningspace aracılığı ile çalışmalarını paylaştı.
Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu Yunanistan’ın Girit adasında bulunan Gouves şehrindeki Gel Gouvon Meslek Lisesi ile birlikte uyguladığı Introduction to Educational Robotics (Eğitimsel Robot Bilime Giriş) adlı proje kapsamında canlı yayın ve E-twinningspace aracılığı ile çalışmalarını paylaştı. Proje kapsamında elektronik kumanda ile yönetilen robotun bir elinde Türk bayrağı diğerinde Yunan bayrağını tutması Yunan öğrenciler ve öğretmenler tarafından hayranlıkla izlendi.
Okulun Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Melda Çoşkun ve Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni İbrahim Kesgin tarafından yürütülen projede öğrenciler atölye ortamında yaptıkları digital sayaçlı trafik ışığı, farklı dillerde konuşabilen robot, görme engelliler için sensörlü baston, elektronik kumandalı robot gibi birbirinden ilginç ürünlerini Yunan ortaklarına tanıttı. Öğrenciler ortak okulun da yapmış olduğu mekanik robot sistemlerini de canlı yayın esnasında izleyerek yeni bilgi ve tecrübeler kazandı.
TÜKETEN DEĞİL ÜRETEN BİREYLER
Projenin amaçları hakkında ayrıntılı bilgi veren Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni İshak Kurt, öğrencileri bilgisayar kullanım becerileriyle donatıp, tüketen değil üreten bireyler haline getirmenin öncelikli hedef olduğunu belirtti. Teknolojiyi yakından takip eden çocuklara kodlamayı öğreterek, sadece bilişim uygulamalarını kullanan değil, yeni uygulamalar üretebilen bir nesil yetiştirmek ve okul öğrencileri ile öğretmenleri için dünyanın dört bir yanında bulunan akran ve uzmanlarla uluslararası bağlantı kurmak ve onların problem çözme becerilerini geliştirmenin hedeflendiğini belirten Kurt, öğrencilerin sorunlarla karşılaştığında, hem kolay hem de karmaşık problemleri nasıl çözeceğini bilmelerinin önemli olduğunu vurguladı. Kurt ayrıca 21. yüzyıl öğrenme becerileri için son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan STEM Projeleriyle, öğrencilere problemlerin nasıl tanımlanacağı, bir problemin nasıl oluşturulacağı, problemlerin çözümlerinin nasıl seçileceği ve çözümlerin uygulanmasının öğretilmesini hedeflediklerini de belirtti. Bu becerilerinin gelecekte iş hayatında ve ortamlarında en önemli unsurlardan biri olacağına inandıklarını belirten Kurt, bu tür çalışmaların ayrıca insanları programlama dünyasına çekmek, programlamaya yeni bir bakış sağlamak ve aynı zamanda robotlar hazırlayıp eğlenerek öğrenmeye çalışmak olduğunu da ekledi.
3.SAYFA
27 Aralık 2024SPOR
27 Aralık 20243.SAYFA
27 Aralık 2024SPOR
27 Aralık 2024SPOR
27 Aralık 20243.SAYFA
27 Aralık 20243.SAYFA
27 Aralık 2024